Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΚΑΒΑΦΗΣ + ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ



ΚΑΒΑΦΗΣ + ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1Ο
Ο Κωνσταντίνος Καλίγκας εμπνέεται από τον Κωνσταντίνο Καρυωτάκη
 
Αφού απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα ακολουθώντας τις υπερσυνδέσεις και τη μελέτη των δοθέντων ποιημάτων, να αναρτήσετε τα αποτελέσματα της έρευνάς σας στο ιστολόγιο της ομάδας σας.
1.      Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της γενιάς της πρώτης δεκαετίας του μεσοπολέμου; Παρουσιάστε τα σε ένα διάγραμμα ροής.
2.      Παρουσιάστε σε δύο διαφάνειες power point  μια σύντομη βιογραφία του βασικότερου εκπροσώπου της γενιάς αυτής.
3.      Πιστεύετε ότι τα χαρακτηριστικά της ποίησης αυτής της γενιάς είναι αποτέλεσμα των ιστορικών (πολιτικών – κοινωνικών – οικονομικών) συνθηκών; Παρουσιάστε την άποψή σας σε ένα κείμενο word 150 περίπου λέξεων.
4.      Κώστας Καρυωτάκης: [Είμαστε κάτι …]: Τι δηλώνει η χρήση του α’ πληθυντικού προσώπου; Η απάντησή σας να παρουσιαστεί σε μια διαφάνεια power point .
5.      Το ποίημα είναι σονέτο και έχει γραφτεί με βάση τις απαιτήσεις της παραδοσιακής ποίησης. Εντοπίστε τα στοιχεία της παραδοσιακής ποίησης και αναζητήστε τυχόν νεωτερικά σημάδια.  Παρουσιάστε τα σε ένα διάγραμμα ροής.
6.      Εντοπίστε τα σχήματα λόγου και τις εικόνες και εξηγήστε τι επιδιώκει με αυτά. Στη συνέχεια παρουσιάστε τα σε τέσσερις διαφάνειες power point .
7.      Αν θεωρήσουμε ότι η ποίηση είναι απαλλαγή από πράγματα βασανιστικά, θα μπορούσαμε να αποδείξουμε ότι ο Καρυωτάκης βγάζει στο ποίημα αυτό πράγματα που τον βασανίζουν; Θα μπορούσαμε να σκιαγραφήσουμε μέσα από το ποίημα το χαρακτήρα του; παρουσιάστε τα αποτελέσματα της μελέτης σας σε τέσσερις διαφάνειες power point .
8.      Διαβάζοντας το ποίημα διαπιστώνετε ότι υπάρχει καταφύγιο, υπάρχει διέξοδος; Παρουσιάστε την άποψή σας σε ένα κείμενο word 150 περίπου λέξεων.
9.      Ο Κ.Π.Καβάφης χρονικά ανήκει στη Β’ Αθηναϊκή Σχολή. Ωστόσο κατόρθωσε να απαλλαγεί από τους παραδοσιακούς λυρικούς τρόπους και να δημιουργήσει μια ποίηση καθαρά προσωπική. Αναζητήστε τα χαρακτηριστικά της Καβαφικής ποίησης και παρουσιάστε τα σε δύο διαφάνειες του  power point .
10.  Κ.Π.Καβάφης: Ιθάκη: Το μήνυμα του ποιήματος είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο; Εξηγήστε την άποψή σας σε ένα κείμενο word 150 περίπου λέξεων.
11.  Σε ποιον απευθύνεται ο ποιητής και τι πετυχαίνει με τη χρήση β’ ενικού προσώπου; Παρουσιάστε τη θέση σας σε μια διαφάνεια του  power point .
12.  Κάποιες λέξεις λειτουργούν ως σύμβολα. Εντοπίστε τες, εξηγήστε τες και παρουσιάστε τες σε ένα διάγραμμα ροής.
13.  Τι είναι η Ιθάκη; Γιατί στο τέλος αναφέρεται η Ιθάκη στον πληθυντικό; Εξηγήστε την άποψή σας σε ένα κείμενο word 150 περίπου λέξεων.
14.  Επηρεασμένοι από την περίοδο κρίσης που διανύουμε και το έλλειμμα ιδανικών, γράψτε ένα δικό σας ποίημα αισιόδοξο ή απαισιόδοξο σε μορφή σονέτου ακολουθώντας το συμβολισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου